tisdag 8 december 2015

Magiskt ljus och en välformad insida...

När december är som mörkast är det lätt att misströsta och tro att ljuset är förlorat. Men så kommer en dag med skimmer och milt glitter. Ljus som rinner över och igenom så att man helt glömmer det världsliga grå och bara ser magi.


Jag har gjort ett print som många har köpt av mig, texten i bakgrunden är: always wear your invisible crown. Häromsistens var det någon som frågade vad det betydde. Jag vet ju precis vad de står för i min tanke men just när man får frågan är det inte lätt att hitta orden. Och jag har förstått att människor tolkar dem olika. Men min tanke var att en människas storhet inte alltid syns på utsidan. Innanför skalet på en alldeles vanlig människa kan det gnistra och glimma. Att en god och vacker insida är alltför värdefull att tappa bort...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar