måndag 30 november 2015

Mest till lyst

Ibland får det bli något onödigt... För inte fyller väl någonting med så mycket hål en verklig funktion? Om man vill slippa bränna sig vill säga... Men de är roliga :) Precis sådana grytlappar som jag kommer ihåg sedan jag var liten håller jag på att virka i juliga färger. 
Innan jag började tittade jag runt på nätet och hittade en jättebra beskrivning här:
http://kristallklara.blogg.se/2010/march/farmors-blommiga-grytlapp.html
För att hålla ordning på hur jag tänkt gjorde jag en liten skiss. Min grytlapp är 17x17 rutor stor.

Den ena är nästan klar, bara några trådar kvar att klippa...


Ett annat projekt som tar lite längre tid är min akvarell från i våras som jag gjort om till ett korsstygnsmönster i PCStitch.
200 färger att hålla ordning på, roligt men en riktig tidsslukare!

Och i helgen var det första advent. Och som alla år känner jag men OJ! REDAN! Men stämningsfullt är det. Lördagen innehöll ett loppisbesök, ett fint fat fick följa med hem. På lördagen tjänstgjorde det som lussekattsfat...
...för att på söndagen omvandlas till uppsamlingsplats för adventsstaken och lite andra småsaker.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar