söndag 30 augusti 2015

Tidsöar

Ibland känns det som man inte räcker till på ett enda håll. Så mycket som ska hinnas med att alla måsten bygger barriärer. Man försöker uträtta hundra saker. Överallt. Hela tiden. Resultatlöst. 

Då får man skapa sig en ö! 
Och till den ön får man bara ta med en uppgift. En! 
Man får dessutom inte försöka fuska och lämna ön för att snurra med oväsentligheter. Då kommer hajarna som simmar runt ön att få sig ett skrovmål. Och hajfoder vill man inte vara!

Ibland måste man unna sig tid att bara göra en sak från början till slut. Man blir så mycket gladare då. Och helt plötsligt har man gjort! Massor! Och man kan simma till nästa ö garanterat hajfritt. Jag har en hel arkipelag... Men ö för ö helt hanterbar.

Nedan följer arkipelagbilder...


...på nybrända småhästar som väntar på att bli halsband...


...på osorterat diverse...


...på en nyöppnad ugn med en stor stjärna...


...på färdiga och ofärdiga kort uppblandat med akvareller...

...som precis som den här...

...väntar på att hamna i datorn för att kunna bli kort...


...som sedan ska skäras i diverse storlekar och paketeras. Just den ön, att skära och paketera, brukar jag få utmärkt hjälp att hantera av fröken E. 


Men många öar blir det. Imorgon ska jag stanna på den här...!





2 kommentarer:

  1. Åh, jag känner igen mig! Måtte jag ha frid nog i sinnet att skapa mig en enda ö. (Ner axlar, ner!)

    SvaraRadera
  2. De där axlarna ja...! Man tycker ju, enligt all logik, att de istället skulle tyngas ner av arbete...

    SvaraRadera