torsdag 26 februari 2015

Den som ingen skjorta har...

...är min man. Eller, åtminstone inte lika många som förut. Några har han fått behålla... Men det erkännes... Jag tittar lystet även på dem...! Skjortprojektet som tog sin början för länge sedan börjar ta form. Alla bitar är ihopsydda av halva hexagoner för att det ska gå lätt att sy på maskin. Här syns sömmarna väldigt tydligt men när allt är quiltat kommer en del av den känslan att försvinna.

När jag ska quilta lägger jag ihop tre lager, framsida, vadd och bakstycke och sätter ihop dem med säkerhetsnålar så inget ska kana.
Säkerhetsnålar är det lättaste men de räckte inte till så en del tråcklande av lager fick det bli. Med rött så man lätt ser vad det är man ska plocka bort.

När allt är klart så börjar det roliga! Jag frihandsquiltar på en vanlig symaskin. Det är lätt att glömma bort tiden, klockan går otroligt fort.


Tror jag ska ge min man en ny skjorta när han fyller år. 

En snygg. 

Som passar i lapptäcken...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar