tisdag 25 november 2014

November som försvann

Oj så fort november försvann! Riktigt slut är den ju inte än förstås, bara nästan... Men ljuspunkter finns det! Som kossorna i hagen... Likt en stillsam yin- och yanginstallation på kullens krön står de där. Ett utropstecken i novembertystnaden.
För egen del har jag byggt muskler. Ofrivilligt! Eller kanske var det förlängde armarna jag gjorde... Jag är inte riktigt säker på vilket. Min målarlåda har släpats mellan huset och verkstaden i tid och otid, allt för att jag skulle hinna bli färdig med nya kort. Och lite sällskaplig är jag ju så det kändes roligare att sitta vid köksbordet om kvällarna med familjen i närheten än ensam ute i skjulet. Men lådan är tung! Eller jag är klen... Är inte riktigt säker på vilket där heller...
Färdig blev jag dock till slut.
Efterbearbetning i datorn förstås...
 Och så här ser det ut när de är nyutskrivna.
Från ugnen har kommit kransar.

 Och stjärnor!
 Så här ser november ut hos mig i skjulet just nu. 












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar