torsdag 4 september 2014

Konstnatten i Tidaholm 2014...

Ja, det är väl det som det mesta snurrar runt just nu. Jag bränner och brinner höll jag på att skriva men riktigt så illa är det inte. Men visst går ugnen varm och när en bränning misslyckas gäller det att hela tiden kunna hoppa vidare till plan B. För det händer... 

Jag har fått förtroendet att få ställa ut på klappebryggan inne i Tidaholm. Det är jättespännande och skräckinjagande på samma gång. Jag har aldrig gjort så stora föremål förut - det är en helt ny erfarenhet. Och så är det ju det... Att ska man bara göra det som man vågar (och kan...) får man inte ha mycket roligt...! Och roligt är det :)

Nedan två ganska dåliga bilder. Det första är klappebryggan och nummer två är tillverkning på planeringsstadiet. Mer än så tänker jag inte visa utan hoppas att ni kommer och tittar istället.



I verkstaden har jag precis bränt stjärnor...

...och är lite förälskad! Strukturen i det senast brända tycker jag blev väldigt fin. Genast kommer idéerna farande vad man skulle kunna göra... Tänk...! Men, begränsa mig! Just nu måste jag det, annars blir jag inte färdig.
Och så målar jag ju också just nu. Ett par saker till sedan måste jag sätta stopp även där . Inte lätt när idéerna kommer dimpande! Jag måste ju bara...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar