fredag 14 mars 2014

Händer det nåt?

Vissa dagar är sega. Vaknade i morse med annalkande förkylning galopperande runt i kroppen. Två alvedon, ett lager mascara och några tag med hårborsten senare känner jag mig nästan som en fullvärdig människa igen. Ligga i sängen är inte det roligaste jag vet även om det nog vore skönt ibland.

Jag har bränt en hel hög med ämnen till ljuslyktor. I våriga färger som jag tänkt blev nästan alla utom den gröna. Jag trodde på en mildgrön men resultatet blev dovare buteljgrönt. Inte så vårigt... Men helt okej ändå.




De blev lagom bubbliga. Jag älskar bubblor! När de är under kontroll vill säga...

Och alltid vill jag lära mig nytt, det är nog det som är allra roligast och den ständiga drivkraften. Att göra samma sak många gånger är inte roligt... Men kanske bättre för sinnesfriden...? Jag vill testa att göra formar av mina lerhuvuden och än så länge verkar det lovande.
Nu ser det ut som om den här stackaren ligger inne för ont i örat med ett varmt omslag över det onda men det är bara jag som är försiktig. Ett icke godkänt huvud får vara försökskanin och jag testar bara att gjuta av örat för att se om det funkar eller om det tänker fastna.
Det funkade perfekt och lossnade fint. Det är formsilikon som jag använt och det mixas ihop och trycks sedan ut. Avgjutningen blev böjlig och gummiaktig  precis som jag ville. Nu ska jag snart göra ett test "på riktigt" och hoppas, hoppas att det håller vad det lovar.


Och så skissar jag på blåsippor och beundrar de fina fjädrarna jag fått av min hjälpande hand Eva. Ljuvligt fina, hade ingen aning om att höns hade så fina fjädrar. Riktiga konstverk i sig själva


Så händer det nåt? 
Ja... 
lite händer det nog....






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar