söndag 12 januari 2014

Men se det snöar...

Och jag fryser. Det är konstigt för snöar det så fryser jag, det har ingenting med inomhustemperaturen att göra... Och vill man veta om jag fryser är det bara att känna på näsan. Så länge den är varm så är resten av mig det också. Några som såg frusna ut idag var fåglarna utanför fönstret, de burrade upp sig till fluffiga dunbollar.

Och de var väldigt upptagna, småfåglar har en hel del för sig som är roligt att titta på. Talgoxen hade ett väldigt besvär med sitt solrosfrö!

Och så har jag fortsatt med att teckna fåglar. Att bara rita med blyerts tycker jag är svårt. Alla linjer blir avslöjade...
Men det är roligt!

Ett nytt kort är färdigt, eller ja kanske flera, det finns i olika format men med samma grundmotiv. Det här är det lilla.


Det blir nog det sista vintersäsongsmotivet på ett tag. Nästa vecka tänker jag tulpaner!





2 kommentarer:

  1. Å, jag älskar dina fina änglakort! Så roligt att du gjorde kort av bilden. Din virkning i förra inlägget var fantastiskt välgjord. Gott att ha något för händer när man ser på tv eller umgås med familjen.

    Vi har också fått lite vitt på marken. Genast blev det mycket ljusare. Bäst att njuta av det medan det ligger kvar. Ha en fin vecka :).

    Kram från Maria

    SvaraRadera
  2. Tack snälla Maria :) Denna veckan har försvunnit i ett huj och jag har varit dålig på att uppdatera och titta in på bloggen men så roligt att hitta en hälsning från dig här.

    Idag blåser det riktigt kallt märkte vi på den korta promenaden vi tog. Det blir nog en del tid med virkningen inne i stugvärmen idag tror jag. Jag har lätt för att bli biten av olika projekt, just nu är det virkningen.

    Önskar dig en fin fortsättning på helgen.

    Kram

    SvaraRadera