fredag 10 januari 2014

Lärkfötter

Lärkan kan man längta efter nu men det dröjer nog...  Men jag har hittat lärkfötter! Ja, kanske inte äkta vara men ändå gott nog så här års. Jag har hittat ett virkmönster som heter larksfoot och nu virkar jag på en kudde som jag har tänkt ska få pryda kökssoffan så småningom.


Färgerna på bilderna är rätt missvisande. Det röda är cerise och det rosa mer rosa... Det är en perfekt virkning framför TV:n, mönstret är lätt så har man väl kommit igång behövs inte mycket tankeverksamhet. En lätt och pedagogisk beskrivning på mönstret hittade jag här: 


Och så provar jag att gå en kurs online. Hittills är jag bara på första lektionen men jag tycker att det verkar mycket lovande. Kursen hittade jag här:


Oftast tecknar jag på "känn" utan att veta riktigt varför jag gör som jag gör, det känns bra att få lite kloka råd om varför. Och att rita sådant som jag i vanliga fall inte skulle rita. Kursen handlar om fåglar och det gillar jag att måla men får jag välja fritt brukar det mest bli blåmesar och talgoxar. Nu ska jag försöka mig på en flamingo i eftermiddag. Det hade aldrig hänt utan kursen kan jag lova! Och hur jag än gör så brukar de flesta av mina fåglar bli tjocka och glada. Hm, antar att det lutar åt en tjock och glad flamingo i blocket framöver...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar