torsdag 23 januari 2014

Ibland fryser jag...

...och det gillar jag inte! Promenaderna så här års blir få. Och korta!
Det är synd för det är ändå vackert. Men jag går i ide, drömmer om varmare tider och gör vad jag kan för att förtränga vintern.
Jag har bytt ut bakelsequilten i köket mot en med tulpaner på.

Kalasat på sonens nybakade frestelser.

Övat på att teckna rovfåglar.


Och när värmen krånglade ute i skjulet där jag brukar hålla till fick jag flytta in till köksbordet. Några, hm, ocensurerade bilder följer:



På det stora hela får jag väl erkänna... 
...att jag har rätt trevligt fast det är vinter.




2 kommentarer:

  1. Man får göra vad man kan för att hålla kylan borta så här års. Färgerna i dina bilder av tulpanquilt och broderidockor värmer. Ska det månne bli ett broderi av ängeln? Det blir spännande att få se fortsättningen :). Det kom ett paket med änglar i till mig igår och gjorde mig så glad! Tänk att de kan ta sig ända ner i min postlåda, änglarna :). Fantastiskt!

    Jag önskar dig en fin helg!
    Kram från Maria

    SvaraRadera
  2. Så småningom hoppas jag att det ska bli ett broderi av ängeln som tål att visas. Men än är det mycket arbete kvar. Vad roligt att änglarna har kommit fram till dig :) Hoppas de är som du tänkte och det vet du väl - änglar kan flyga långt och gömma sig på de mest oväntade ställen. Som en brevlåda :)

    Kram

    SvaraRadera