torsdag 10 oktober 2013

Ibland har man mer än man tror

Idag har jag äntligen fått iväg en beställning av nytt glas. Det tar alltid emot för det ska funderas och räknas och funderas lite till. Glaset jag använder är dyrt så det gäller att hitta en gyllene medelväg mellan vad jag vill ha och vad jag egentligen behöver... Jag gjorde en liten inventering av de glas jag hade hemma och såg till min förvåning att jag hade sex (!) skivor av light silver grey. Vilken tur att jag tittade! Det är ett väldigt vackert glas, en favorit, och hade jag bara beställt på en höft hade det nog slunkit med ett par skivor av gammal vana. Sedan har jag fortsatt med lite fler måsten. Det är mycket måsten just nu men lite roligt har jag varvat med ibland.
Jag har tecknat på nya idéer till kort samtidigt som jag lyssnat på en ljudbok. Eller kanske ska jag säga inte lyssnat på en ljudbok. Den har pratat på flera timmar i bakgrunden som en ljudmatta och har inte lyckats fånga intresset förrän nu när den börjar närma sig mitten. Äntligen börjar den bli spännande. Tur att det är en ljudbok! Hade det varit en vanlig bok hade jag inte haft tålamod med en så lång transportsträcka av tristess.
Och så tänker jag på våren... Jag har samlat in fröer som jag förvarar i kaffefilter, de är utmärkta fröpåsar. Blomsterbönornas frön är riktiga konstverk i det lilla.
 Lite bakat blev det ikväll också. Jag har länge längtat efter hembakat bröd men tiden har inte räckt till men nu gjorde den det.
Det var två nya recept som jag inte provat förut. Frallor med keso...
...och ett bröd fullt med hackad frukt och nötter.
 
Torsdagskalas :)
 


2 kommentarer:

  1. Hembakt bröd är härligt! Tyvärr hinner jag inte prioritera så mycket sådant. Min store grabb sa en dag mitt i sommaren att 'det märks att mamma är ledig för nu bakar hon' :). För mig är det höjdpunkten på något sätt... Din torsdagsmysbild innefattar det bra. Och vilken tur på glaset :). Visst är det tillfredsställelse också, att köpa nytt metrial för skapande? Grunden för nya möjligheter att "leva". Det ska bli spännande att se vad du kommer att skapa av det :). Ha en fortsatt fin kväll och helg!

    Kram från Maria

    SvaraRadera
  2. Tiden räcker inte till för så mycket hembakt här heller som jag skulle önska men desto godare när det väl händer :)Och nytt material är roligt, det är rena julafton när man packar upp - och en fördel då om man inte bara har köpt det man redan har... Men nu var jag ju förutseende denna gång :) Ha en fin fortsättning på helgen!

    Kram

    SvaraRadera