tisdag 17 september 2013

Ute surrar hösten

Sitter i min verkstad och ser att jag glömde stänga sovrumsfönstret innan jag gick ut. Jag älskar öppna fönster men inte att frysa och än är det tillräckligt varmt för att man ibland ska glömma att stänga ett fönster. Och än så länge surrar hösten.

Jag har laddat ugnen med ett stort fat. Det är en lång bränning och det är nervöst! Så nervöst att jag känner mig aningen rastlös.
 
Nu ljuger jag igen...
 
Oerhört rastlös!!!
 
Jag får kanalisera energin till övriga projekt så länge och starta en ljudbok, det brukar vara effektivt. Om den är bra vill säga...
 
Jag har precis gjort färdigt nya armband.
Det är mycket filande för att få bort alla vassa kanter. Så här ser glasdelarna ut från början:
Ni som kikar på Widlungas facebooksida har ju också sett mina provprints på 300g akvarellpapper av mina originalakvareller. Inte ofta jag blir helnöjd men det blev jag denna gång.
Och glasänglarna som jag hjälpt med frisyren förstås :)
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar