fredag 19 juli 2013

Pelargonskugga

I många år har jag samlat pelargoner. Många har kommit och många har gått... Fortfarande har jag en hel del. En icke pelargonsamlare skulle antagligen kalla det många... Men det är bara en spillra av vad som en gång var. Tiden räcker inte till. Numer är jag inte lika sträng som jag en gång var utan har förvandlats till en riktig mjukis. Pelargoner som saknar namnskylt kan faktiskt få fortsätta att bo hos mig :)

Något som pelargoner har är vackra skuggor. De är så distinkta, inget velande om vad det kan vara. Man ser direkt att det är en pelargon. Sirlig och kraftfull i samma siluett.

 
Bordet som under soliga dagar pryds av pelargonsiluetter har jag hittat på Blocket nu i veckan. Det var precis vad jag letat efter, lagom stort, lagom gammalt och lagom fi... nej, jag menar jättefint!
Latedagarna håller fortfarande i sig liksom det fina vädret. Det är verkligen sommar på riktigt! Latheten är så stor att nu blir det inget bakat men fika vill vi ju ibland ändå. Då får vi köpa. De här bullarna var alltför goda. Hade tänkt äta en halv av någon anledning men hrm, host, mmm, mums... Hela slank ner innan jag ens hann blinka... 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar