fredag 26 juli 2013

Morgonstund har guld i mund...

Fortfarande är det semester och resten av familjen sov när jag passade på att tyst tassa upp för att stjäla en stund vid symaskinen. Tog med mig en kopp... nej mugg (!) med rykande varmt kaffe och några blommor lyckades jag faktiskt sy fast innan de andra vaknade.
Tror faktisk inte att kameran riktigt ville vakna den heller, trilskades gjorde den...
 
Lagom till frukost kikade solen fram igen, frukost utomhus är något vi har njutit av varje morgon de senaste två veckorna. Trädgården är full av små orädda fåglar just nu, häromdagen var det en som satte sig på min tumme när jag läste tidningen. Smått paff blev jag och hoppade till så jag skrämde nog den stackaren en del. Tror inte att det är bra i fågelvärlden att vara så orädd, tur för den lille dunbollen att jag inte äter småfåglar... ;) Och han var så lätt, vägde nästan ingenting. Tänk att det kan finnas så mycket liv i något så litet.
 

Blomman för dagen blommar och växer för fullt vid vår frukostplats, några ynkliga timmar är blomman utslagen innan den skrumpnar. Men det kommer ständigt nya.

De snurriga knopparna tycker jag mycket om.

Spinnekrånglorna inne bland bladverket är jag inte lika förtjust i men antar att de gör nytta så de får stanna. Och slår man ihjäl en spindel blir det regn sägs det ju... Hm, kanske något att tänka på om jag inte orkar vattna någon dag... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar