tisdag 4 juni 2013

Äppelsnår och nybrända kroppsdelar

Som vanligt hade jag bara med mobilkameran på morgonen så bilderna är sannerligen inte av hög kvalitet men omgivningarna är det. Ibland kan jag tycka att jag måste vara den mest tursamma människan på jorden som får bo mitt i ett sagolandskap.
På håll har jag sett hur det blommar inne bland träden, det var ett snår av gamla knotiga äppelträd. En del omkullfallna men ändå blommande. Livskraft.
För att komma till det spännande fick jag vada genom brännässlor, inte riktigt lika betagande...
Morgonsolen silade ner genom gamla träd på sommarvis och när jag kom fram till den lilla dammen simmade en andmamma med en hel kull bakom sig. Otroligt söta och snattriga men skygga naturligtvis .
Och smörbollarna blommar, hurra! Japp, jag är fånigt lyrisk över allt jag ser men jag blir så glad att jag helst vill skutta runt i alltsammans mest hela tiden.
Väl hemma igen har jag odlat min mer morbida sida och plockat kroppsdelar ur ugnen... Nu var det inte så farligt som det låter tack och lov, det är delar till nya ballerinor som jag snart hoppas ska dansa i fönstren.
Och så funderar jag på hur jag ska beskära min bild för nu slutar jag peta, nu får den vara färdig.
 

 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar