onsdag 22 maj 2013

Oxaläggar och humlepäls

Humlepäls, finns det ens? Ja om det gör! Men det var inte förrän jag började fotografera som jag upptäckte att den fanns. Visst har jag tyckt att humlor är ulliga, gulliga och mjuka men aldrig hade jag sett så noga på den fantastiska päls de har. En riktigt lurvig variant särskilt över "axlarna". 
Nu är detta inte den bästa av bilder men nog syns väl lite av pälsen?
Det är full aktivitet hemma hos oss just nu. Mycket landande och lyftande... Här en humla på inflygning mot oxaläggen. Hm oxalägg, ett synnerligen opoetiskt namn för den röda varianten av gullviva...
Den här fjärilen gjorde mig sällskap idag. Han ser smått förvånad ut.
 
 
Jag har inte bara roat mig med kameran, lite annat har jag gjort. Ett par fusade kransar blev färdiga.
Och så har jag skissat och funderat. Tänkte jag skulle få till ett tema att bygga vidare på. Inte lätt. Men det är en dag imorgon också...
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar