onsdag 8 maj 2013

Motion - det är säkert bra...

Så här såg mina skor ut i morse...
Hade tänkt ta mig ett stadigt tag och verkligen ta tag i det där med motionen men det är så mycket som distraherar... Och hur spännande är det på vägen när man istället ser så mycket fint bredvid? Ja ni förstår. Skorna blev som de blev efter ett skutt över en bäck, som inte blev ett skutt, utan ett trestegs längdhopp - varav skon fastnade i det första steget... Skolös fick jag återvända och dra loss den ur leran. Kanske minskade det entusiasmen något men jag hade åtminstone vackra omgivningar. Det enda jag ångrar är att jag lämnade kameran hemma och bara hade mobilen att fotografera med. Jag skulle ju motionera var det tänkt...
 



Några ensamma snöstakar finns fortfarande kvar och snön känns som en bister overklighet som aldrig hört hemma här.
Plockade ur ugnen nu på morgonen och ljuslyktorna är fortfarande varma. Jag kommer att få bränna om inatt för hälften har inte fallit ner som de ska. Det där med rätt brännkurva är ett trixande.


Några gula... även om gult inte är min kulör. Kanske något för 60-tals nostalgikern?
 
 

6 kommentarer:

  1. Jag har bestämt mig (ännu en gång) för att ta tag i det där springandet. Varje år kommer jag igång och orkar springa en mil i maklig takt, men sedan lägger jag av under vintern och måste börja om. Men nu så :)

    Man orkar ju vara mer kreativ när man tränar, även om det känns som om det finns så mycket annat mer spännande som lockar.

    SvaraRadera
  2. Åh, det är så jag känner också - att man orkar mer. Problemet är att jag fullständigt tappar fokus för annat som är roligare...

    Men i år ska jag vara duktig. Tror jag :)

    SvaraRadera
  3. Det blev jättefina bilder med telefonen också :). Åh, det där med motion, ja... Jag är visst likadan ser jag, hihi. Önskar dig en fin helg!

    Kram från Maria

    SvaraRadera
  4. Skönt att det inte bara är jag som fuskar :)

    Önskar också dig en trevlig helg Maria.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Ja man blir verkligen piggare av motion. Hela förra året var jag så himla duktig på att hålla igång. Crosstrainern flera gånger i veckan. Men i år har vi bara varit sjuka till och från hela tiden känns det som, så jag har inte kunnat hålla igång på samma sätt. Men ute och går är jag ju varje dag i alla fall tack vare Cecar. 2-3mil i veckan blir det och det är ju bra motion det med.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Låter som härlig motion tycker jag Anna :) Hoppas du har lika fint väder som vi, har suttit ute en lång stund på trappen med kaffekoppen i solen. Nu är det gott att leva :)

    Kram

    SvaraRadera