tisdag 16 april 2013

Vårvärme

Äntligen lite värme, 17 underbara grader! Och som varje år när vintern äntligen släpper greppet så undrar jag; hur i all världen överlevde jag vintern? Ja, jag vet... Mörker och kyla är inte min grej, snö är fint en vecka eller två sedan får den gärna försvinna. Allt blir så mycket lättare när man inte måste skrapa bilrutor och bylta på sig en massa kläder innan man går ut.

Idag var det alldeles fantastiskt fint. Jag åkte några mil vid Vätterkanten och njöt hela tiden. Solljuset var så där varmt skimrande, lite disigt, och från åkrarna fullständigt ångade det. Jag har aldrig sett det så tydligt förut.
Snart, snart får vattnet tillbaka friheten.
 
Och våryra har jag på ritbordet också, inte bara bildmässigt...
 
Väldigt många saker "yr" på bordet när jag målar - och alltid letar jag! Efter suddgummit, favoritpenseln eller pennan som jag hade i handen alldeles nyss.
 
Och så hade jag tänkt virka några varv samtidigt som jag tittade på något rysligt på tv. Rysligheter blev det men inget virkande. Opraktiskt det där att man blir så trött på kvällen.
 
 
 
 

3 kommentarer:

  1. Jag brukar alltid tänka; hur ska jag orka en vinter till? Nu gäller det att sommaren inte regnar bort, annars blir det tufft.

    Jag ville bara kolla om du fick mina frågor i går? Bara så jag vet att de kom fram...

    Ha en skön kväll!

    SvaraRadera
  2. Jag skrev en kommentar i går men den verkar inte ha kommit med???

    Undrar bara om du har fått mina frågor?

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  3. Jag hittar inga frågor Anna. Du når mig kanske lättast på den här mailadressen: anne.karlsson@novasoftware.se
    Hoppas också att sommaren inte regnar bort! Längtar som en galning efter att få njuta av sol, värme och blommande syrener.

    Önskar dig en bra dag
    Kram

    SvaraRadera