fredag 19 april 2013

Jag borde, jag skulle, jag ska...

Idag röjer jag i verkstaden, det blir så mycket lättare att hitta det man ska då. Och så hittar jag så mycket som jag glömt att jag har.

Och så mycket som jag borde göra färdigt...
som delar till armbanden som jag brukar göra. Jag ska bara beställa mer läder...
Mitt eget välanvända

 
Och så borde jag ställa något fint på mitt bord ovanför trappan. Bordet som vi plockade ihop min man och jag av det som redan fanns och som låg och drällde. Skivan är en gammal spegeldörr som en gång har suttit i huset, sedan tjänstgjorde den i många år som en del i ett vedskjul... Då syntes det inte att det var en spegeldörr, den var praktiskt överspikad med skivor. Benen har en gång suttit på ett skrivbord som var min morfars. Det tillbringade senare delen av sin karriär som avlastningsbord i hans snickarbod och till slut var inte mycket mer än benen kvar... Fram och baksida sågade maken ut, efter mina ritningar, i ett par limträskivor och sedan skruvade vi och målade.

Och så skulle jag ställa ljuslyktorna i prydliga rader så de inte dräller i hela skjulet. Ja det borde jag...
 
Och så borde jag göra färdigt min lille vårpunkare så han kan få bli ett färdigt tryck och bli till kort.

Och så ska ballerinan som jag sparat till mig själv få följa med mig hem. Det ska hon.
 
För jag borde, jag skulle, jag ska... verkligen hänga upp lite nytt!Lite vår :)
 
 
 
 

6 kommentarer:

  1. Vilket läckert skrivbord!!!
    Som sagt, jag är så fascinerad av allt du gör. Roligt att du visar upp det här. Du måste ju starta en webshop, tror du skulle göra succé.
    Vad kostar en ballerina?
    Tack för svaren, kommer att bli jättebra.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack Anna, vad glad jag blir att du tycker om det jag gör :) Har så mycket idéer som jag skulle vilja förverkliga, då blir berömmande ord en extra vitamininjektion att fortsätta.
    Ballerinorna kostar 800:-, men de är stora. 50-60 cm beroende på vilken pose de har.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Så härligt, jag blir alldeles glad!!!

    SvaraRadera
  4. Och nu sitter jag här och ler - för att du talar om att du blir glad :)

    SvaraRadera
  5. Hej! Så roligt att du hittade min blogg, tack vare det hittar jag hit!

    Vilka fina akvareller du målar:)

    SvaraRadera
  6. Roligt att du tittade in :)

    SvaraRadera