tisdag 12 mars 2013

Spökbrodöser... Finns de?

Oj oj, tiden rann alldeles för fort när jag satte mig med pensel och papper! Känner helt klart att jag är lurad på åtminstone en timme, om inte två. Jag skulle ju hinna mycket idag. Och inte är det en förmildrande omständighet att jag hade roligt under tiden, ånej! Jag vill ha min timme tillbaka! Så att jag kan fortsätta ha roligt...

 
Resultatet av mitt lättsinniga tidsslösande blev mest en skiss men jag kommer att arbeta med idén mer. Det jag hade tänkt ägna halva dagen åt var mitt glas men det kommer ju en ny dag imorgon. Det är tur det :)

Fusad glasskål

Fusad glashäst
Jag tror inte att det kommer bli några nya ödlor just nu men hästar är jag lite sugen på att göra. Och tulpaner i glas...  

Den mjuka varianten av tulpaner gör framsteg igen, en liten bit på väg har jag kommit. Spökskrivare har jag hört talas om men visst vore det praktiskt med en spökbrodös...? Inte av den läskiga genomskinliga sorten  dock. Idéerna är många och lagom tills jag ritat upp mitt mönster skulle jag helst vilja att det var färdigt också. Det är då jag längtar efter spökbrodösens flitiga fingrar.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar