fredag 29 mars 2013

Påskat och klart

Inte är produktiviteten hög så här över påsk men det är väl inte heller meningen, men lite påskigheter här hemma har det ändå blivit.

Påskliljor är underbara! Och luktar vansinnigt gott, precis som vår. Bara att andas in, blunda och drömma.
 
Det allra viktigaste påskpyntet här hemma är katterna...Utan katter ingen påsk.

De har hängt med sedan jag var fyra år och jag kan inte komma ihåg en enda påsk utan dem. Nu är det förstås inte samma katter som har hängt med så länge. De är av svart kartong och blir lite tilltufsade med åren men då klipper vi nya. Är inte helt säker på vilken generation det här kan vara...
Lite nytt finns det också. Mina fåglar blev färdiga så de har byggt bo i ett annat ris. Katter och fåglar kan ju inte bo i samma...

Duken är inte precis någon påskduk men den har ett par glada vårfåglar. Den sydde jag för några år sedan efter en egen idé.
 
 
Men nu får jag sluta, ser att hon redan är på väg...
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar