måndag 11 mars 2013

Helgen som gått

 
Helgen som har gått har varit full av saker men ändå rofylld och vilsam. De är de bästa. Maten har varit av det slag som man nästan glömt bort. Kalops och grönsakssoppa med klimp.
 
 
Det allra bästa är att det är mat som alla i familjen äter. I ärlighetens namn är jag ibland ganska trött på köttfärssås och pannkakor. Men även jag har ändrat smak med åren. Klimpen i soppan var en gång i tiden min stora skräck (hu!). Makaroner med ketchup plus en oerhörd mängd peppar en favoriträtt...
 
 
En semla har också slunkit ner, säsongen är ju snart slut. Och inte har en semla samma dragningskraft till midsommar...
 
 
Jag har blivit klar med broderandet av mina allvarliga barn. De har växt fram under sena kvällar när jag sett rysliga deckare på TV, antar att det är en kontrast mellan gott och ont som skapar balans i tillvaron :-)  Det är lika roligt att sätta det allra sista stygnet som att få börja på något alldeles nytt. Nu ska jag ta bort markeringar, pressa och fundera på monteringen. Sedan kommer det ett mönster så småningom.
 
 
Ska även försöka få färdigt de här, helst omgående... De hör till ett projekt i paper piecing som jag ritat i EQ.
 
Ute är det smällande kallt men solen lyser och alla fåglar kvittrar utan dess like. Och vem behöver påskdekorationer när varenda buske är full med gula dunbollar...
 


 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar