torsdag 21 mars 2013

Att få åldras som en tulpan

Jag har sagt det förut och jag säger det igen - jag älskar tulpaner! Fulla med färg och kraft, kaxiga och ljuva i delikat förening. Som unga i vasen styvnackade, strama och återhållsamma - men efter några dagar uppsluppna, rufsiga och fria i vackert förfall. Att få åldras som en tulpan är en nåd att stilla be om.

 
 Mina tankar har varit smått besatta av tulpaner nu ett tag men jag måste göra färdigt det jag påbörjat innan jag sätter igång med nästa projekt. Det blir så många UFO-högar annars...

 
Men jag är på god väg, ett par kvällar till i TV-soffan så är jag nog i hamn.
 
 
Får bara inte glömma att ta bort den lilla buketten med nålar som sitter i sittdynan när jag är färdig. De är inte omtyckta att sitta på...
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar